måndag 3 november 2008

M´s matsal

Visar i dag lite bilder över min matsal som nu får bli förvaringsplats för olivträdet som tidigare stått på glasverandan . Garanterat frostfritt! Nu får vi se om det överlever mina inte allt för gröna fingrar....Är det någon som förresten vet hur man vinterförvarar eller skyddar en uppstammad lager? Som ganska nybliven husägare har jag då också blivit med trädgård och kämpar febrilt...


Var på Ikea i helgen och köpte nya vita klädslar till matsalsstolarna. Fantastiskt praktiskt när man har en ettåring som precis lärt sig gå och håller sig i allt.....Klorin är min nya vän


Har en knippe gamla härliga nycklar som jag inte vet vad jag skall göra av, är det någon som har något kreativt tips på hur dessa kan pysslas till?

6 kommentarer:

Inspiration i vitt sa...

Hej,kikar in till er en liten stund och njuter av allt fint ni visar.
De vita kläderna till stolarna är så fina och det var så fint överhuvutaget i rummet.
Har oxå ett lagerbladsträd men har inte tagit in det än ej heller mina olivrträd, det sägs ju att de tål lite frost och sedan när man tagit in dom ska de stå så ljust och svalt som möjligt.
Kram/Ingela.

Erika sa...

Vill så gärna ha olivträd jag också. Men det ädr med gröna fingrar är något jag verkligen saknar. Är helt hipplös måste jag säga. Vi blev ju också med trädgård när vi köpte hus och det tycker tyvärr jag är nackdelen med att var husägare. Vi har noll intresse båda två, dessutom var vår tomt en lerpöl när vi flyttade in och vi försöker skapa en tomt av den. Inte helt lätt. Men vi är båda överens om mycket gräsmatta få buskar och blommor. Blir lättare så för två ointresserade. Klippa gräs kan vi :-) Jättefin matsal och fina stolar. Och klorinen är en väldigt kär vän här hemma också :-)

Kram

Erika sa...

Oj, vad jag skriver...lite stressad tvåbarns mamma :-)
Jag är inte bara hopplös utan tydligen hipplös också ...hehe

Anna sa...

Vi har samma stolar, underbart när dom är nytvättade ;-) vilket blir ganska ofta med tre små i huset, har vita soffor också ha ha ha så tvättmaskinen går varm men snyggt som den är det. Kram Anna

Nettan sa...

åå va härligt,ljust å fint! lager skall övervintras ljust,svalt och väldigt sparsamt med vatten! ..har det inhandlas ngn lera än;-)hihi, blev såå glad för eran gulliga kommentar..och nyfik förståss!! Skickar ett mail!
Kram Nettan
Förresten när det gäller nycklarna..kommer ni säker på ngt kul, ä fint å bara ha dem så i lite spetsband om inte annat!

Anonym sa...

Hej! Jag tycker det är fint att hänga ett par gamla nycklar antingen över en rakspegel eller hänga dem i en liten ram där man tagit bort ruta mm. Kanske kan vara något :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...