tisdag 18 november 2008

Utmaning!!!


Vi har blivit utmanade av Erika på med bloggen Alfridas hem att avslöja 7 personliga saker om oss..Eftersom vi är två skulle listan bli lite för lång, så vi tar bara 7 totalt....


1.Det skiljer 4 år på oss, men vi är som Ler & Långhalm, tänker lika, gör lika och ser rätt lika ut. Våra röster är exakt likadana...grym telepati sinsemellan. När vi ska ringa varandra ibland så är den andra i luren innan vi hinner slå numret,!! Köper samma inredning, kläder till oss själva och barnen utan att vi vet om det. Vi är oslagbara i Pictonary:-)


2. C var med om en crazy olycka förra sommaren, där hon lyckades köra över sig själv med sin egen bil, vilket resulterade i bruten rygg på 3 ställen och 11 v på sjukhus. Blev helt förlamad från midjan och ner men har efter mycket slit svett tårar och även många skratt, lyckats komma tillbaka så pass att hon kan gå med hjälpmedel, men kommer alltid vara beroende av rullstol till viss del. Den här tiden har stärkt syskonbandet till något utöver det vanliga!!


3. M är galet beroende av Cola light!!! Det dricks dygnet runt, även till frukost!!! Gärna framför TV´n till bonde söker fru som hon frenetiskt följer...Köper hon stora flaskor blir hälften kvar för då är kolsyran för dålig tycker hon...!!!


4. Vi känner båda att våra hjärtan börjar slå lite extra och vi får ett glansigt uttryck i ögonen när vi ser Steffo Törnqvist ( tv 4 morgon ) den mannen har något sexigt över sig som är svårt att sätta fingret på...mmmmmm


5. C är förmodligen den enda som lyckats supa Erik Lallerstedt under bordet..med hjälp av Hot- Shots i Badgastein, Österrike när hon jobbade som skidguide där...Dansade även styrdans med honom...


6. Vi är båda smått beroende av Sushi och äter det gärna tillsammans mitt i veckan med ett glas champagne...vardags lyx.....


7. Lite olika blev vi dock..M är grym på att sy och brodera medan C knappt kan sy i en knapp...C däremot är bättre på att måla och teckna..M har mattehuvud och C fick språkbegåvningen...


Det var lite om oss själva:-) Vi sänder vidare utmaningen till À la Nettan och So Me




9 kommentarer:

Anna sa...

Ohhh my TACK för det ;-) Måste hämta barnen antar kanske utmaningen sen ..... måste tänka lite först ha ha ha. Kram Anna

Inspiration i vitt sa...

Hej systrar så kul att ni hittade mig så att jag fann er.
Ni har en jätte fin blogg som jag gärna tittar in till igen.
Kram på er/Ingela.

Nettan sa...

Måste börja med att säga att skönt att du mår lite bättre!! Å va kul att få veta lite mer om er!! Ni verkar vara härliga personligheter och va underbart det måste vara att ha en syster som man har en sån nära relation till!!Å jag säger som Anna...måste fundera lite först;-)!! Ha en mysig kväll!!

Mitt hvite hus sa...

God morgen to søstreO=) Tusen takk for hyggelig hilsen . Har kikket litt rundt her hos dere og kosa meg. Må nok bruke litt mer tid her, så jeg linker dere jeg:O=)
Så koselig å lese om dere, skjønner dere har tette bånd.

Ha en fin dag. Klem Kerstin

Annaewa sa...

Halloj!!Vad kul att ni kikade in!Jättekul att läsa om er, men en hemsk olycka "tur i oturen" kan man säga!Kommer gärna tillbaka!!
Ha en bra dag på er!Kram Annaewa

MiaMaria sa...

Lycka till inne hos mig!
MiaMaria

Tyra sa...

Hei på dere! Tusen takk for koselig kommentar i min blogg! Og så flotte bilder dere legger ut!! Skal følge med dere, ja:0))
Ser dere også har falt for den lille piken med julestrømpene- jeg virkelig elsker det bildet!!
Kram från Cathrine

Nettan sa...

Hejsan hejsan igen! kul att ni gillade mina kort! Stämpeln ä allt köpt här i svedala ja;-) närmare bestämt i Götet en liten butik som heter papetrie! Finns säkert på fler ställen!Ha en riktigt mysig kväll, själv ska jag snart bänka mig framför tv:n först bonde söker..(kan inte låta bli)Leilas jul och sisst men inte minst Greys!
Kram Nettan

Erika sa...

steffo Törnqvist :-) Där ser man ...å jag skulle kunna leva på sushi alla dagar i veckan om jag fick bestämma.Sååå gott.Kul att läsa er utmaning och jag beundrar C som kämpat så. Hade absolut ingen aning.

Kram
Erika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...