torsdag 1 januari 2009

Hallå i kylan och god fortsättning på det nya året!
Vi visar lite bilder, inte den bästa kvalitén, från vår lugna men mysiga nyårsafton hemma hos M.
Gott bubbel som start tillsammans med Serrano Chips, lax&wasabi rullar och Chévrefyllda körsbärstomater. Smögentoast och Champagne till förrätt och oxfile, potatisgratäng och Amarone till varmrätt!
Till efterrätt hade vår mamma gjort Petitchouer, det fick vi alltid på sängen när vi fyllde år när vi var små:-)
Till tolvslaget hade vår farmor gjort goda snittar....


Inte den bästa bilden på oss, men här är vi i allafall på samma bild;-)

En fantastiskt god årgångs Champagne njöt vi!!!
Ingenting går upp emot det;-)


Några av våra vackra glas....

9 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Et riktig Godt nytt år til dere begge. Dere er vel ikke tvillinger?

Høres ut som dere hadde en herlig nyttrsaften, både for sjel og gane0)

Klem kerstin

Nettan sa...

Hallå tjejer!! Låter som ni hade en fantastiskt mysig nyårsafton med familjen! Menyn lät väldigt mumsig! Å snygga va ni oxå!!;-)
Himla läckra gardiner skymtade jag i bakgrunden..
Hoppas ni får en riktigt bra start på det nya året!!
Kram Nettan

♥ Fyra årstider sa...

Ser att ni hade ett bra nyår..den där mattan skulle jag vilja ha..men plånboken är väl inte så tjock så här efter jul..
Kram Lotta

Malin sa...

Så god maten lät. Nu blev jag minsann hungrig också=)
Hoppas n hade ett fantastiskt nyår och god fortsättning på det nya året!!!

Kram kram

Anonym sa...

LOVLEY blogg...
Gillar det jag ser gillar det jag läser. Haen underbar söndag ...
Kram Giesela

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Tusen tusen tack för kommentar!!

Super flott blogg detta, så vi ses igen ;D

Gott Nytt År

//Sessan

LantlivsAnette sa...

Halloj där !
Du, vi ska inte på Formex denna gången, vi får så många kataloger så vi kikar i dom nu, vi satsar på Höst mässan i stället, den känns viktigare, det blir så dyrt för oss med mässan, du vet flyg och hotell, det drar iväg...
Vad spännande att få höra vad det är ni ska starta, jag kan tro att det är en fin butik...roligt att ni kör även fast det varnas för kristider !!
Kraam Anette

Home No.1 sa...

Hej på Er och tack för komplimangen vilken fin blogg ni har här var kul att kika runt jag återkommer mer än gärna=)
Har inte bloggat så mycket har liten paus , jobbar nämligen jättemycket hela januari ut så vi ses framöver!
Kram från Annica.

HELENA SKARP sa...

Ni ser ut att haft en mysig nyårsafton!

Ha de fortsatt gott på det nya året/Helena

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...