söndag 4 januari 2009

Nya skyltar och loppisfynd!!

Hej alla goa bloggvänner!
Idag var jag, C, på en lokal loppis med vår mamma och gjorde direkt ett jättefynd!
Oj...skulle behöva större lägenhet....
Det här jättefina sidebordet med två tillhörande stolar. De fick åka ner i källaren direkt, men detta ska målas...gissa vilken färg:-)
Det kan ju bli fint som skrivbord till E eller bara stå mot någon vägg och vara vackert!
Köpte även "silver"fatet för 10:-
Småbord kan man väl aldrig ha för många av.....eller??



Jag har ju fått lite dille på att måla brädor...har sett så många fina skyltar på olika bloggar så jag var sugen på att testa! Några " härmade" jag lite och några hittade jag på själv...
Några förslag på vad man mer kan skriva?
Det kommer säkert dyka upp fler...undrar bara var jag ska göra av alla!! Ställa på alla 100 småbord hihihi.


Ni kan klicka på bilderna så blir de större om inte texten syns så bra!

YStor kram C&M

21 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Vilka fina saker du har hittat p loppisen. Dina skyltar var jättefina. Du kan ju alltid lägga ut på tradera och försöka sälja de som du inte har plats för hemma.
Visst är det roligt att pyssla och fixa.

Ha en bra vecka!
kram Ullis

Hanna sa...

Härligt med loppisfynd! kolla efter stämpel på fatet..det ser ut som nysilver.
Jättefina skyltar!

Ha d gott
Kram Hanna

Designe sa...

Superfint litet bord!..ett sånt kan man ha till mycket! Jag skulle inte ha nåt emot ett sånt! :) Vilka superfina skyltar m snygg text! Jag har oxå provat på detta med både penna och pensel men inte riktigt blivit nöjd! Vad har du målat med? Så ni är bra på vintips alltså? Såna tips tar jag gärna emot! :)
Kram

Hem och Lycka sa...

Vilka fina loppisfynd och snygga brädor du gjort! kram

Designe sa...

Hej igen! Vilket härligt yrke du har! Nu har jag lagt ut recept på maten och jag tar gäärna emot tips på vilket vin som passar till respektive maträtt! Ha en trevlig kväll! Kram :)

Fridashus sa...

Nice:o)

Kram

me and alice sa...

Hej på er!!
Härligt bord! Det passar lite varsomhelst... Dina skyltar är jättefina! Varför inte sälja dom här på bloggen!!
Javisst är mina sockor från Lisbeth Dahl!! Köpte dom på drömhuset på Östermalmstorg för
199:-...
Ha det så gott!
Kram Susanne

ANETTESHUS.COM sa...

Oj,oj, sååå flott bord! Det blir sikkert kjempe-fint hvitt!!

Så flink du er til å male vakre skilt! Imponert!!

Klem Anette:)

Nettan sa...

Hallå!! Å vilkent fint bord! Såna tycker jag aldrig man springer på på loppis!..gäller att ha tur! Å skyltarna är ju helt fantastiska..jag vet vad du kan göra med dem: Börja sälja såklart!!
Den lilla "byrån" hos mig är två fyrkantiga som jag ställt ovanpå varandra å förvarar toarullarna i. Köpte dem för länge sedan på en mässa..tror de var från miljögården..
Kram kram Nettan

Designe sa...

Tack snälla för vintipsen! De vinerna ska jag absolut prova! Pinot Gris har jag druckit tidigare i alla fall men det gör ju förstås så mkt vad man dricker det TILL! Ha det gott! :)

Ett skönare liv sa...

Älskar skyltarna , de är så fina !!! :D

kram nadja

Lilla huset på prärien sa...

Vilket fynd! Fantastiskt fint litet bord :) Och fatet också!

Skulle önska att få lite trevliga sommelier-tips här också ;)

Supertrevlig blogg!

/ Jenny

chokladblomma sa...

Men, vad fina skyltar! Och många!
Men det är ju bra, för då kan man ju byta ut dem emellanåt! Eller bara byta platser!
Ha det gott!
Kram

Hem och Harmoni Marie sa...

Så fina fynd du gjort! Klart man inte kan få för många småbord... :)

Kram Marie
PS. Brädorna är jättefina, vad har du använt för färg/penna?

Anonym sa...

Hej!

såg den fina vita tovade mattan finns den kvar? hur lång är den?.
Mvh Mona.G

Anna sa...

Vilket ljuvligt vackert bord! Helt underbart! Gissar att det blir vitt:)

Vilken lokal loppis fyndade du det på?

Skyltarna är fantastiska! Jättevackra texter och underbar handstil!

Kram
:)Anna

Ett skönare liv sa...

åh av härligt att åka bort :D:D ni får ha de underbart !!!

tack snälla :)

jasså, va trevligt, de ska ja komma ihåg :)

stor kram nadja :)

the Babyblues sa...

Ja det där bordet kommer bli sååå snyggt vitt! Vilka fynd! Men wow vad du skriver snygga skyltar. JAg förstår inte hur du får till det så snyggt...

Ha en bra dag!

Kram M

♥ Fyra årstider sa...

Du kan väl sälja några..jag älskar brädor!
Kram Lotta

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Vilka fina loppisfynd!! Skyltarna var himla fina, de kan du sälja å få in en slant för ytteligare loppis fynd =)

Tack för titt & kommentar på min sida, kul!

Ha en trevlig helg!
Kraam Benita

Marianne sa...

Vilka fina skyltar du gjort! Är det nåt du har till försäljning?
Mvh Marianne

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...