fredag 18 juni 2010

Speed bakning och vintips

Häromdagen testade jag C och barnen en nyhet...
Färdig kakdeg som bara var att skära upp i lagom stora skivor och skjuttsa in i ugnen..I like!!
Även om vi älskar att baka i familjen så kan detta vara räddningen när oanmälda gäster dyker upp!! På 5 minuter ligger de i ugnen och ser extremt hembakta ut och man känner sig så där skönt huslig...
Jag köpte den på Ica Kvantum!
och resultatet.....inte så tokigt! Hembakta cookies är godare med dessa duger utmärkt!
Finns i fler sorter samt muffinsvariant också!
Nu finns det ingen ursäkt längre tjejer ;-) Ni hinner!!!

Helgens vintips!

Idag tipsar jag om ett av mina favoritviner som alltid finns hemma!

Vinet heter
Santa Helena Vernus Blend
Artikelnumret är 6380
Vinet kommer från Colchagua Valley och tillverkas av ett av Chiles mest uppskattade vinproducenter Santa Helena som grundades redan 1942.
Druvorna skördas för hand och har sedan legat 14 månader på gamla och nya franska ekfat.
Det passar perfekt till sommarens grillade entrecote och gärna grillad lammfilé.
Ta gärna Lallersteds goda Bearnésås till, den får vinet som är rätt strävt att kännas mycket mjukare.
Vinet har mycket svarta vinbär ( typiskt för Cabernet Sauvignon ) ek, körsbär och björnbär!
testa, ni kommer förmodligen älska det :-)
99 Svenska riksdaler! Som hittat!!
Njuta av helgen och kungligt bröllop!
Charlotte & Maria

2 kommentarer:

Unknown sa...

Dessa Kakkorvar kommer från USA, jag hade alltid sådana hemma när jag bodde där 90-91, kanongoda även om de inte var "hemgjorda"
Helt suveränt att de äntligen kommit till Sverige, nu måste jag iväg och handla jag också.
Ha det så gott!

Annelie från radhusochstuga.

HOUSE of ADELA sa...

Tack för ett bra tips!=) Alltid bra med snabba lösningar om det ringer på dörren på sommaren och det är fikasugna gäster!;)

Önskar en toppenhelg!
Kram
Adela

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...