söndag 1 augusti 2010

Utekök och Leila´sTortano

Äntligen har uteköket börjat ta form och lite saker har hamnat på plats. Det finns inget vatten utdraget men detta passar min lilla baksida på vårat radhus.
När vi hittat vårt drömhus så kan man ha ett mer avancerat kök men detta är riktigt mysigt tycker jag....det blev som ett smycke i sig.
Längre ner på bloggen kan ni se hur det såg ut från början:-)

Zinkbänken kommer från Villa Vintage och trådkorgen från Granit


Den gamla bojen är från min mormor och morfars första båt

Dessa zinkkrokarna är så häftiga tycker jag. Man kan skriva med tavelkrita det man tycker passar. Från Villa Vintage!!



Sommarens färska grönsaker väntar på att tillagas

Skylt som jag gjort med hjälp av zinkschabloner från Villa Vintage


Jag själv i egen hög person med Barbarescon i högsta hugg, Nyvaken och ostylad men glad...:-) I min nya Peak klänning.
Varken jag eller syrran har väl visat oss så där overdrivet på bloggen men det är väl lika bra att ni vänjer er vid det här flinet som ni kommer kunna följa på SVT hösten 2011
( se under inlägg repotage i vårat innehåll )


För ett tag sedan råkade jag kläcka ur mig att jag skulle baka allt i Leilas underbara One more slice...
Nu, ett par veckor senare har jag börjat :-) Och vilken start sen, jisses vad gott detta Tortanobröd blev, fyllt med prosciutto, mozzarella och basilika...
Sjuuukt gott!! Ni måste bara prova!



Klicka på bilderna för att få dem större!! Synd att det inte är doftdata!

Kram på er alla

C

16 kommentarer:

Ulrika sa...

Vilket härligt fräscht och luftigt utekök. Den svarta stjärnan är så snygg och ja, allt :-)

MMMM.. härligt med nybakat!

Kram från Ulrika

Unknown sa...

Kanonfint, men det är allt ni gör!
Själv hade jag vinprovning i går och det var supertrevligt. Tänkte på er då. Hur kommer det sig tt ni kan så mycket om vin?


Annelie

cat sa...

Nice, hoppas jag hinner besöka er vid nästa besök i huvudstaden :-)
Ha de gott, Catarina

Hemmalycka sa...

Vad fint ni har gjort det med uteköket. Har själv funderat på nåt liknande på landet men man har ju så mycket man vill göra hela tiden så det har inte hamnat först på listan men nästa sommar kanske :).
Ser fram emot att se dig på TV. Hoppas ni får en fortsatt fin sommar.
Kram Åsa

a piece of happiness sa...

Åh va fint bröd. Kan ska titta lite extra i boken.
För att få facebooklänk på sin sida så klickar du under min facebooklänk där det står "Skapa en profillänk". Då kommer du dit och där väljer du profillänk.
När du är inloggad kan du redigera din lista om du klickar på verktygen under din nuvarande lista. Då kommer rutan "Konfigurera blogglista" upp och där väljer du vad du vill visa.

Kram LiseLotte

Ett hus i vitt sa...

Åå så fiiint!! Mycket inspirerande! Ska ni vara med på TV också, det måste jag se! Och vad fin du är i din nya klänning :-). Och OOOJ vad duktig du är som bakar hela Leilaboken :-). Kram,Anette

Annika kort & gott sa...

Det ser ljuvligt ut! Så himla mysigt och jag kan tänka mig att det är bra mycket mysigare att stå där ute än inne i köket när det är fint väder.
kram Annika

Anonym sa...

Hej!
Hittade din blogg för ett tag sedan och njuter när jag läser och ser dina inlägg.Härligt att bli inspirerad!
Uteköket ser jättefint ut och vilket gott bröd det verkar vara. Får ta en titt i Leilas bok.
Ser fram emot att följa lite av ditt liv på TV.
Ha en fortsatt skön sommar!
/Jeanette H.

Anonym sa...

Hej igen!
Glömde skriva att du är så fin i din härliga klänning. Jag tycker så mycket om den marina stilen i inredning och kläder.
Ha en bra dag!
/Jeanette H.

Två systrar sa...

Tack Jeanette! :-) Kram C

SollenkrokaBy sa...

Hej!
Och tack för påhälsningen! Måste säga det samma! Mycket trevlig blogg!Vad roligt med era rottingfotöljer från Artwood, vi kollade på samma... Men vi tog Brukas för de var högre i ryggen annars var "era" våra favoriter oxå!
Hit kommer jag me tillbaks! Lägger in er i min blogglista om det är OK?

Kramen Lonka

Emmas utsikt sa...

Wow här förflyttas jag till Medelhavet på två sekunder! Så fint utekök och det bröder ser sjuuuukt gött ut. Måste nog köpa den boken....

mums!!

Kram till er!

Thelma Louise sa...

så lekkert utekjøkken og så lekre bilder.:-)

Thelma Louise sa...

så lekkert utekjøkken og så lekre bilder.:-)

Ingela sa...

Härligt med utekök! Jag undrar om ni har något bra vintips till kräftfesten, jag ska ha på lördag?
Hoppas ni hinner svara.Har fått bra tips av er förut. Kram Ingela

jessica sa...

jag har själv leilas bok men tycker att i många av recepten kräver en kitchen aid. har du en sådan eller har du arbetat dig runt det? nyfiken på svar! kram / jessica

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...