onsdag 29 september 2010

Rampfeber och trassel

Jaha, nu har jag suttit här på köksgolvet och sagt många, många dåliga ord i en timme snart. Tycker ni att det låter skumt och obehagligt så kanske ni förstår mig bättre om ni någonsin haft 6 stycken hissgardiner i olika format i en och samma "zinkförvaring i papperkorgsmodell" med alla snören redåt.........

Nu har jag inte längre 6 olika snören och 6 olika hissgardiner utan en enda trasslig klump som spretar åt olika håll.

Kanske borde ligga och kurera mig eftersom jag är hemma och är lite krasslig men jag tänkte att ett par rena gardiner kan jag väl orka slänga upp....om man nu kan säga slänga upp när man har halvlama ben och det är en balansakt och lek med döden varje gång man ska fixa något som sitter högre än 1,5 meter.....

Nej, trasselhögen lämnas åt sitt öde...eller mannen i huset...tills nya köpts! Jag måste vila så jag är pigg och fräsch tills i morgon när SVT kommer och filmar med Anne Lundberg i spetsen....

Lite nya köksdetaljer har vi i allafall införskaffat :-) Från Grand Design

Snygga stilrena tabletter i mörkgrått, är väldigt inne på grått i olika skalor just nu!!

Lite köksinspiration från Martha

Höstigt från Artwood. Finns på Villa Vintage


ja, vi berättar väl i nästa inlägg hur det gick med inspelningen :-) 5 härliga timmar ska vi få spendera med det fina TV teamet. Det ska bli kul att träffa dem igen!
( kolla under rubriken repotage om du inte vet varför de filmar )
Kram Charlotte

6 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Så spännande med inspelningen, du måste berätta sen hur det var :)

Kram kram Marie

Nettan sa...

Heejsan!!
Ojoj..kan förstå din gardinfrustaration!½ Men kan ju vara en anledning så bra som någon att invertsra i några nya!!;-) De där ljuslyktorna i rotting med stjärnan gillar jag, fiina!! Så spännande med tv, å Anne Lundberg ä en favorit måste jag säga, ända sen hon gjorde det där programmet med kocken på båten;-)
Gläm INTE att meddela när det kommer att sändas!!
Mina boxar kommer från plantagen..ja, av alla ställen!;-)

Ha det så bra och lycka till med inspelningen!!
Kram Nettan

millandante sa...

Sådant där trassel kan få mig GALEN, så jag förstår dig precis!
Känner igen mig när det gäller det där med balansen också, har ju själv halvt förlamade fötter och det går inte alltid så bra ihop med inredning... på liv och död var de rätta orden...fniss...

Ska bli så kul att se dig och din familj på tv sedan...!:)

KRAM:)

Mjuka sa...

Visst är det så att man alltid skall göra saker som kanske inte är lämpligt just då och speciellt då man känner sig krasslig :-)finfina köksgrejor du köpt!
Kramar Malin

Unknown sa...

Hejsan!
Vad häftigt med filminspelning.
Och Artwood älskar jag.
Ha det bra!
Camilla

Nilla Q sa...

Wow, så spännande! Ska bli kul att se programmet sen:-)

Fina köksgrejor du skaffat1

kram pernilla

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...