tisdag 7 september 2010

Minns ni Dallas?

Kommer ni ihåg Dallas och deras ständiga fråga när någon klev in på kontoret hos JR eller hos någon annan....Do you want a drink? På ett sideboard fanns alltid fina flaskor dyr whiskey och kanske det var gin också och alltid is...var lite liten för att ha koll men det jag minns är att det kändes så lyxigt på nått vis och jag tycker faktiskt det är rätt trevligt fortfarande. Nu är ju drinkarna extremt få och hälls upp väldigt sällan (vinet har en betydligt högre åtgång) men tycker det är trevligt när flaskorna får synas...som en liten bar ni vet. Min J fick en rejäl laddning fina sorter när han nyligen fyllde jämt och några av dessa får nu en plats i min extremt lilla "Dallasbar" utan vare sig is eller glas. Eller min???? nu är det ju J´s flaskor så det är väl hans bar.... (behöver jag säga att de fula flaskorna whiskey får stå kvar i matkällaren)


Jag fortsätter höstpiffet här hemma när tiden väl finns. I dag införskaffades en grym lampskärm
i butiken Ohlens i Nynäshamn...lägger in bild på den när den fått en plats. Ett tyg att klä om en gammal vacker stol bars också hem. Stolen ska bli svart som allt annat just nu och kommer synas här också snart

Ha det så gott alla / Maria

5 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Mmmmm en liten Dallasbar , men den räcker allt:)Höstpiffet ser fint ut tycker jag....Här piffas det inte så mycket. Idag har vi skrivit på vårat gamla fina hus:( Men det blir nog bra:). Känns skönt att budgivningen är klar och den är över våran förväntan...Har ni den lilla fina lyktan kvar som hör till den jag köpte? Eller dom 2 stora rättare sagt:) Kramkram Anne

Stjärnor & Champagne sa...

Hihi sugen hör av dig:) Kramis

millandante sa...

Så snyggt!!! Hade gärna tittat in på ett glas, även om whisky inte tillhör favoriten så SER det alltid så gott ut...:)
Kram

Annas Lycka sa...

Hej
Så fint! Ursnyggt!!

Vad målar du med för svart färg??? Har ett skåp och en skänk av sideboard typ som jag nu velat fram och tillbaka med vitt eller svart.......Hamnar alltid tillbaka på det svarta.....men vad skall man ha för typ av färg och vilken färg( finns ju massor av svarta nyanser) Vill ha åt det svart bruna...fast svart.....

Hahaha Tips tack!! Lovely Anna

Emmas utsikt sa...

Ja jag kommer ihåg hihi...

Detta var vrålläckert. Nästan så jag själv vill ta en whiskey...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...