lördag 15 oktober 2011

Baka baka....

Lördag, höstväder med underbar sol....då måste det bakas äppelpaj! Ett jättesmarrigt recept och framförallt enkelt på en liten annorlunda äppelpaj hittar ni en bit ner!

Ni som missade sista avsnittet av En andra chans kan se delar av mitt bröllop här :
                                       SISTA AVSNITTET AV EN ANDRA CHANS!


Äppel Paj
100g smält smör ( riktigt smör!! )
1 ägg
2,5 dl mjöl
2.5 dl socker
1 tsk bakpulver
lite salt

äppelklyftor från ca 5 äpplen
socker & kanel

Blanda smör, ägg och torra ingredienser
Lägg klyftorna i en pajform och strö över kanel & socker.
Klicka över smeten och grädda i 200 grader tills ytan fått fin färg och äpplena känns mjuka.

Grädde blandat med vaniljsås är underbart gott till!!!

Den här roliga kakstämpeln står på min lista!
Njut av lördagen mina vänner!!
Kram C

6 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Så himla gott! Nybakad äppelpaj är aldrig fel;) Kram på er/ Johanna

Unknown sa...

Vi har sett varje avsnitt och du har nu blivit min dotters stora hjältinna. Hon var ute och åkte segway med sina tjejkompisar och kom hem med orden; - du måste skriva till Charlotte och säga åt henne att SEGWAY kan vara något för henne, hon kan ju stå och då går det ju. Har du provat? Annars kanske det vore något att utmana dig med. Du är ju inte bangen. Är det svårt att hitta till er butik? Vi ska ner till Stockholm i november och våra kompisar har stuga på Torö, och ev ska vi ta en tur dit. Skulle gärna vilja ta en tur till er i såfall.
Ha det så gott!!
Annelie Andersson Sundsvall
Radhusochstuga

millandante sa...

Oh, jag älskar äppelpaj, väldigt synd att man inte kan skicka över en bit via nätet;)

Vackra Charlotte, såå roligt det var att se dig som brud och så strongt av dig att gå hela den vägen fram. Önskar er ett underbart äktenskap!! Men oj, så tagen jag blev av att Pontus lämnat livet, jag visste inte, och blev så berörd. Det gjorde så ont i mig att jag grät när jag lade mig på kvällen.

Vi får fortsätta ta vara på livet medans vi har det Charlotte...
KRAMAR

lyckobo sa...

Mmm, den måste jag prova, har alltid lagt degen nederst, men pajen blir ju finare också med "lock" på!
Skön helg!

Jenny sa...

Nu har jag sett det sista avsnittet, jag har sett alla! Så himla bra, härliga människor, så tacksam att ni ville dela med er. Tårar har trillat, av alla dess slag, underbart att se din lycka och ditt bröllop! Så vacker!
Kram Jenny

AC sa...

Jag gjorde din äppelpajförra helgen. Den var supergod och hade en strykande åtgång, inte en smula bleb kvar. Nu i helgen ska jag göra den igen och hoppas att jag hinner med att få en lite större bit denna gång ;)
Kram AnnaCarin

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...