fredag 20 juli 2012

Barnens trädgårdsprojekt

Ett besök på fina Ösmo plantshop inspirerade till ett "litet" trädgårdsprojekt.

Efter att ha gått runt och njutit en stund av allt vackert fastnade barnen vid den stora dammen.
-Kan inte vi också ha en damm mamma? föreslog sonen - Vi kan ha en liten.
Det kändes inte alltför lockande men när L hittade den här lilla dammen i ett hörn
gav jag med mig och vi plockade ihop det vi behövde.

 Jag förminskade "dammen" något och vi släpade hem kruka, vackra stenar, pump och vattenfall mm
barnen fick välja helt själv och det blev kanske lite kitchigare än om jag hade valt :-) Men det var som sagt deras egna projekt...





Stenar tvättades och placerades omsorgsfullt i "dammen"
Vatten, växter och vattenfall . Några grodor fick flytta in
sedan var dammen klar.
Och vad fin den blev, nu kan vi sitta och ta semester drinken med vattenskval...

Vilka kreativa barn jag har....
men ni kan nog gissa vem som fick städa upp efter projektet ;-)
-C-

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefin liten damm, blev så sugen på att också köpa liknande, vad är det för material och hur stor är krukan eller hur många liter rymmer den. Får man fråga vad det ungefär kostar med allt. /yvonne

Två systrar sa...

Visst blev den fin :-) Krukan kostade 900 ca men då var det rätt dyrt, du kan nog hitta billigare på tex bauhaus. Pumpen kostade 225 och bamburöret ca 350 sedan lite sten drygt 100 och grodor samt växter. vet inte hur många liter den rymmer men du ser kanske storleken om du jämför med barnen :-) / C

Anonym sa...

Tack för snabbt svar, måste genast göra slag i saken. Hoppas jag kan få till det lika fint som det ni har gjort. Ha en fortsatt bra sommar och att vädret håller i sig, här på västkusten är det strålande nu. /yvonne

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...