torsdag 21 februari 2013

Ny tavla av gammal målning...

 
Recycling i sin bästa form!
Jag fick en idé att köpa gamla tavlor på loppis och måla om dem helt enkelt...
Jag tycker det finns så många snygga ramar på loppis men det är alltid lite krångligt att få dem på nya tavlor, foton eller liknande.
Här är resultatet :-)
 
 
Jag tar helt enkelt en gammal "ful" tavla, ber en bön att den inte ska vara värd en halv miljoon och målar över hela härligheten.

 
Sedan textar jag med blyerts så jag kan sudda alla gånger jag skriver fel och fyller efter det i texten med vattenfast, tunn, svart penna.
Den här tavlan fick ett citat från min favoritfilm Forest Gump.


 
Nu ska jag göra en med ett annat favorit citat....
Life is too short to drink bad wines ;-)
Kram C


3 kommentarer:

Anonym sa...

Yes! Finally something about south beach hotels.

My web-site ... bancuri tari romanesti

Anonym sa...

Your style is very unique in comparison to other folks I have read stuff from.

I appreciate you for posting when you've got the opportunity, Guess I will just bookmark this web site.

Here is my web page :: jocuri online golf

Lena sa...

Precis vad jag sökte! Behövde du göra nåt med duken innan du målade över? Och vad använde du för färg? Du skriver ju fantastiskt snyggt också! Superfint!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...