måndag 22 september 2014

Tänk att jag vann!


I lördags var det ju dags för mig att för första gången i mitt liv delta i en baktävling.
Bästa äppeldesserten var temat och jag valde mellan mina favorit miniäppelpajer och
 Double Vanilla AppleCupCakes.
Det blev det senaste..

 Äppel CupCakes med en fyllning av hemgjord vaniljkräm och vaniljfluff som topping.
Jag har både vetemjöl och mandelmjöl i smeten och lika delar strösocker och muscovadosocker bla.
Jag delar gärna receptet här i nästa inlägg.


En glad vinnare 
 Jag har bakat dem i loppisfyndade mazarinformar och knutit ett enkelt snöre runt.
På vaniljmoussen har jag hackad hasselnöt för lite extra smak och lite extra piff.
Flaggor i höstiga färger har jag skrivit ut från NÄTET och satt ihop.

 Den eminenta juryn som bla bestod av Tareq Taylor.



 Tareq och Erik Jarvin 


 Den härliga publiken och juryn som även bestod av Anna Torstensson och fyra härliga tjejer där jag tror jag fiskade hem flest röster :-)
Min vinst: En nysnickrad pall från Pirre & Mackan, Ernst härliga snickare.
Och självklart måste vi ta en lite gruppbild..
Jag och Mackan brukar "ge " varandra saker.
Han ger mig min plånbok som jag lagt på biltaket och "lämnat" på Segersängsvägen, då ger jag honom en flaska Champagne som tack för hjälpen och nu ger han mig en pall....


Det bästa av allt var nog kramen från Tareq ;-)



Och vad gjorde min lilleman under tiden??
Jo han roade sig med att ta ett stadigt tag i första bästa näsa...

Ja, det gav ju mersmak det här...Kanske Hela Sverige bakar nästa gång hihi
Kram Charlotte

3 kommentarer:

Rosehagen sa...

Herlig;) ;)
Gratulerer;) Så utrolig gøy å vinne i en slik konkurrans. Og kakene så himmelsk gode ut;)
Ja, kanskje du bør bli med;)

God natt;)

Klem fra Ann-Mari

Annette sa...

Stort Grattis till vinsten.

Unknown sa...

Grattis till vinsten, jag är inte förvånad. Du kan ju det mesta. Du måste ju ha fått extra poäng för utseendet på dina konstverk, de var supersöta! Kul att få träffa alla också och få den läckra pallen. Måste ha varit en härlig dag!

Annelie

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...