måndag 20 oktober 2014

Time for X-MAS shopping

Måste erkänna att jag går fullständigt i spinn när jag kommer till någon butik där man börjat plocka fram julsakerna.
Var på Rusta igår och kunde inte låta bli att köpa några nya julsaker...

Nu är julstämningen i och för sig långt borta när jag sitter halvkrasslig vid köksbordet och blickar ut i min gråregniga trädgård men en liten, snorig bebis sovandes i vagnen bredvid.
Hinkar Dilmah kanelthé med honung och klickar mig runt i Pinterest ljuvliga värld för att hitta inspiration att ta tag i när energin dyker upp igen :-)


 Hittade även sådana här fina julmuggar på ICA-Maxi, mysiga för barnens choklad.
Jag är inte mycket för kitschiga prylar men till jul kan det gärna få blinka och glittra lite extra..
De här canvastavlorna med små ljusdioder i kom med hem.
49 kr styck och lagom stora för att stå på barnens nattygsbord.

 De här glasen skulle väl vara en kanonkul detalj på middagsbordet..
Den ultimata Icebreakern hihi
I min tt kök kommer det hänga en "kitchen aid" i år!

De här snygga kartongerna från Rusta kanske vore något för julsakerna när de ska packas ner nästa år! Himla fina faktiskt..
snart så.....
tills dess drömmer jag mig tillbaka till sommarens sköna kvällar med grill, rödvin och poolbad...


Kramar 
Charlotte

4 kommentarer:

Rosehagen sa...

Hei;)
Vet ikke om jeg liker julepynten i butikkene nå i oktober, og julebladene. I min verden er sommeren nettopp over og østen har begynt;) ;)
Men det er jo så mye fint;) Kitchen Aid som julepynt. Da er det plass til den hos meg også;)

Kanskje du får litt snø og vinterstemning i Meråker nå i november;)

Klem fra Ann-Mari

Anonym sa...

Hei...fine blogg :0) Hvor er vinglassene fra ?

Linda Andersson sa...

Hej Charlotte! Jag är journalist och skulle gärna vilja komma i kontakt med dig med anledning av en intervjuförfrågan. Det vore jättesnällt om du ville mejla mig, så ska jag förklara närmare. Min mejladress är följande: linda_anderssson22@yahoo.com

ANETTESHUS.COM sa...

Herlig! (kjenner meg igjen) Gleder meg veeeldig til jul! Spesielt i år!


Ha en gin høstdag, søte!
KLEM
ANETTE

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...