söndag 21 december 2014

Godaste enklaste julgodiset & cookie Swap...

OREO TRYFFLAR
Magiskt goda och superenkla att sno ihop.
Saknar ni något julgodis och har 30 min över?
Gör så här:
Kör ett paket Oreos i matberedare med knivarna tills de är smulor.
Klicka i Philadelphiaost tills det blir en slät blank deg.
Rulla små kulor och doppa eller häll över smält choklad av din favoritsort.
Jag hade vit choklad och en mörkare sort med smak av apelsin.
Stick ev i en bit av ett papperssugrör för att göra dem extra fina och garnera med något strössel eller annat du gillar, tex polkakross.




Årets annual Cookie exchange party...

Snowball cupcakes och bubbel....


Jag har startat en ny tradition innan jul och det är en Cookie swap, kakbytarkväll.
Jag bjuder in ett gäng vänner som tar med sig en uppsättning kakor så att det räcker till 10 stycken till varje person som är där. I år var vi åtta så jag gjorde 80 st Oreo truffles.
Kakorna packar man sedan på snyggt och kreativt sätt och det brukar bli en orgie av cellofan.
I år hade jag små fina papperspåsar från Lelias generalstore och så klistrade jag dit ett märke jag skrivit ut.
När vi ställt upp alla godsaker så dricker vi bubbel, äter något gott till och njuter av att känna sig präktig och redo att leverera åtta sorters kakor / julgodis på julbordet!
Det ni!!!


Jag och min Charlie på väg till julfest på mitt jobb.

Kram C

8 kommentarer:

Unknown sa...

God Jul och Gott Nytt År! Du gör alltid så fina inslagningar, det ser extra piffigt och gott ut. Dessutom skulle ja kunna äta upp lilla C, han är ju söt som socker.
Ha en skön julledighet! Här ramla äntligen lappvantar från skyn.

beate sa...

Så lurt med kakebytting!!
Popsene er jo geniale, de må prøves her! Takk for tips

God jul

Klem

Två systrar sa...

Detsamma till dig kära Annelie! Ja han är bra go min lille. Hoppas du får en fin jul och vilken lyx med vit jul! Kramar Charlotte

Två systrar sa...

Du kommer inte bli besviken Beate! ;) god jul! Kram c

Trillingmamman sa...

Men ååååå va fina ni är! Ha en riktigt GOD JUL!
Hälsningar
Karin

Anonym sa...

Jag önskar dej också en god jul med dina nära och kära.
Kram Barbro

Två systrar sa...

Detsamma till dig Barbro! Hoppas ditt nya år blir exakt så som du önskar! Stor kram

Två systrar sa...

Tack snälla Karin! God fortsättning till dig och din stora fina barnaskara! 💕 kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...