fredag 16 oktober 2015

Kitchen makeover

 Är det inte något speciellt med gamla fönster?
De är så vackra och så levande på något vis.
När jag planerade mitt nya kök så bestämde jag mig för att bygga igen en dörröppning men jag ville ändå inte bara ha en helt platt vägg. 
Då kom jag på att jag kunde sätta in ett gammalt fönster för att släppa in ljus, skapa rymd och se vem som kommer i hallen.


Innan såg det ut så här:
( jag har fotat ur mäklarens broschyr )


 Jag tog en tur till Järva byggnadsvård där det finns tusentals fönster och dörrar!
Ni kan tänka er hus jag gick i spinn...

De här två fönstren valde jag emellan och det slutade efter mycket beslutsångest med att jag valde det vänstra. Gjorde jag rätt val? :-)

 Och så här blev det till slut...
En viss skillnad. 

Och hur resten av köket får ni såklart se snart!
Kram Charlotte

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att du är tillbaka! Har kikat in nån gång i veckan sedan sista inlägget i somras och nu fanns där äntligen ett inlägg! Ser ut som att du har nytt boende! Lycka till med det! <3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...