söndag 19 oktober 2008

Söndag-Loppisdag!

I morse vaknade jag av att regnet smattrade mot rutan...Inte av att två barn kommer tassande, eller rättare sagt stormande, och vill krypa ner hos mig och titta på Bolibompa. E sov hos en kompis och L sov hos M...Jag jobbade sent igår. Höll i en Champagne provning på jobbet. Superkul men måste erkänna att det fortfarande känns lite konstigt att spotta ut Bollinger för 800 pix.. :-)
Däremot kändes det inte ett dugg konstigt när jag och M idag med beslutsamma steg klev in på en lokal loppis/second hand butik och köpte ett underbart skåp från 1800 talet.
Gissa vilken färg det kommer att få...Vi har inte hunnit fota det ännu men det kommer!
En hel del andra fynd gjorde vi oxå...åh vad kul!!!
Bilder kommer!


Visar lite bilder från Almåsa Konferens där jag arbetar som sommelier.
Gissa vem som står i dörren på bilden och tar emot*hihi*
Vi har ju den berömda "Svartkrogen" ( vi skattar för all sprit ) En restaurang där man avnjuter sin middag helt i mörker! En utmaning utöver det vanliga:-) Jag har varit med och utvecklat krogen och jag var den som fick äran att inreda den och tillhörande omgivningar. Jag kan skriva under på at det är en häftig känsla att sitta i mörkret, bli serverad av synskadade servitörer och lyssna när de underhåller mellan serveringarna. Något för de modiga nästa konferens eller på en weekend med vänner och bekanta!!! Lovar att det blir ett minne för livet :-)
Kramar C

3 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Vilken fin blogg ni har! Kanske ni känner Julia då, ni bor väl kanske rent utav rätt nära varandra? (Julias vita drömmar) kram

Nettan sa...

Ser fram emot bilderna!! Och det låter onekligen riktigt spännande att äta middag i mörker...hmmm
Kram Nettan

Anna sa...

Halloj!

Åh så kul det låter med skåpet! Ser fram emot att få se det sedan:) Antar att färgen blir vit?

Hm, spotta ut vin för 800 kronor! Näe... Förstår att det känns konstigt:)

Wow vad läckert det låter med middagen på Svartkrogen! Måste definitivt prövas någon gång...

Kram
:)Anna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...